Rabu, November 3

Lagu kenangan di Jakarta

Untuk ambik mood nak buat proposal program pelajar, aku bukak folder lagu lama.
Folder memori cintan-cintun gitu.
So dengar la lagu Wali Band ni.


Dik - Wali Band





Dik, aku pinta kau akan s’lalu setia
Dik, aku mohon kau s’lalu menemani
Saat ku tengah terluka
Kala ku tengah gundah


Reff:
Ku akan menjagamu
Di bangun dan tidurmu
Di semua mimpi dan nyatamu
Ku akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh


Dik, jangan engkau pergi tinggalkan aku oh…
Dik, ingin aku cinta dan cinta s’lalu
Saat kau tengah terluka
Kala kau tengah gundah


Back to Reff:


Kau akan menjagaku
Di bangun dan tidurku
Di semua mimpi dan nyataku
Kau akan menjagaku
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh


Back to Reff:



Terus teringat masa jalan-jalan di Jakarta, bulan Jun 2008.
Masa tu lagu yang tengah ngetop ialah 'Cinta Ini Membunuhku'.
Tapi aku terpikat la pulak dengan 'Dik'.
Sebab kalo shopping masa tu salu jer lagu 'Dik' yang berkumandang.
Dan di bibir-bibir cewek-cewek Indon.
Kenangan betol.

Korang pulak? Ada lagu kenangan tak?
Mesti banyak kan.



Catat Ulasan