Rabu, Februari 11

Cuti

Set Induksi

Pagi tadik aku turun cam biasa walaupun aku bangun aher.
Dan macam biasa juak sebelum turun sedia lok semua barang Encik Suami.
Kelak nya bangun minak mandik jak, lelain dah ready.
Selalunya Encik Suami akan terus mandik bila aku turun.
Tapi ri tok tek aku pun sik tauk kenak.
Masa ku turun nya madah kelak kit nya bangun.
On the way aku ke Bau mak sms.

[Nzm keja x?]

Aih, apa kes? Mesti lom bangun gik.
Terus ku call nya.
Sik angkat. Sik dengar kah?
Call agik.
Sik angkat juak. Mandik kali.
Terus reply sms mak.

[keja.call x angkat]

[dh mandik]

Chess.. nyuruh urang berliang ati jak.
Ahir li jak bangun.
Dah sampei di opis teringat nak call agik.

"Kitak sik sedar kah?"

"Sedar. Mek bangun cam biasa."

Bla bla bla.

"K lah. Mek ada kelas."

"Kamek ada something nak discuss ngan kitak. Balit kelak jak lah"

Aih, apa oh.
Tok nyuruh nervous tok.
Sms agik kotan sik puas ati tek.

Isi

[apa tek Yang?]

[Kmk dh diperkenankan dr 6-10]

Oh, cutinya dah approve.
Bermakna ya nya nyuruh aku apply cuti juak.
Masalahnya mun nak apply cuti lebih dari 3 hari terpaksa la mengadap.
Mengadap Bos la.
Tok la malas bersoal-jawab.
Cuak juak rasa.
Bulan 3 ya aku dah apply juak dan dah approve tapi 13 & 16.

Penutup

Gine toh oh?
Serba salah juak nyawa ku.

Diluah mati laki.
Ditelan mati bos.

post signature

Catat Ulasan