Memang mak-mak


Tergelak besar saya tengok gambar ni. Dulu mak saya macam ni. Kalau hujan turun, memang dia akan jerit suruh kitorang angkat baju di jemuran. Kalau dia takde kat umah, pasti dia akan call umah untuk remind kami yang ada kat umah.

Sekarang? Perangai mak dah menurun ke anaknya pulak. Hahahaha. Kalau saya tengah masak kat dapur, tengok hari dah nak hujan siaplah tak payah speaker dah Ibu jerit suruh #theimans tarik ampaian masuk ke dalam. Hahahaha.

Mak-mak macam tu lah kan? Bapak saya selalu cakap, mak korang tu asal nak keluar je habis semua tingkap pintu dicheck, kain dilipat, sinki clear. Hahahaha. Sebijik anaknya dah sekarang. Saya pun macam tu jugak. Kalau nak travelling rumah mesti kemas, kain dah lipat semua, tandas dah bersih, towel dah basuh. Hahaha. Banyak lagi list-to-do kalau nak travelling. Mak-mak kan?

Sabtu ni saya nak travelling. Sedih  pulak tak dapat bersahur bersama #theimans di hari pertama Ramadhan. Tapi diorang seronok dapat tido bersahur dan bersungkei di umah nenek. Hmmm... Memang mak-mak sungguh kan?

Mak & Kakmim

6 Comments

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

  1. Memang mak-mak. Ibu Yea pun mcm tu juga. Nenek lagilah. Hihi. Cantiknya mak dan kakmim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Semua mak mak macam tu lah kot.. Hehehe... Tq Yea.. Biasa² aje

      Delete
  2. both are so beautiful. hi sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Alahai..terima kasih Ray.. Nice to meet u 😊

      Delete
  3. travel travel bulan pose kena cari tempat sejuk2 hehehe..baru tak terbayang air tebu atau yeous cincau hehe

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form