Pages

24 Ramadhan

Pejam celik pejam celik dah 24 Ramadhan
10 malam terakhir di bulan Ramadhan

Tahun ni buka puasa dan sahur belom lagi di umah sendiri
Sedih pulak nak balik rumah sendiri
Padahal bukan jauh pun
Balik pun basuh & jemur baju je

Encik Suami tahun ni tak balik pun bulan puasa
Malam raya karang baru balik
Sebab nak ambik cuti masa hari raya kan?

Makanya memang risau lah nak berkemas seorang diri di umah
Nasib baik ada adik² tempat meminta pertolongan

Oh, ya zakat kami anak-beranak tahun ni pun dibayar di Putrajaya
Selalunya Encik Suami balik cuti bayar zakat kat sini


So lainlah resit zakat kami tahun ni
Tulisan jawi

Korang dah bayar zakat ke belom?


Kakmim

Blogger since 2008. On off blogger since 2013. Blogging is my passion. Now and forever.

No comments: