Sabtu, Mei 9

Selamat Hari Ibu!

Yeay! Selamat hari Ibu buat semua kaum hawa yang bergelar Ibu, Umi, Mak, Mama, Mummy, Indai dan apa saja gelaran yang kita berikan kepada insan yang pernah mengandungkan dan melahirkan seorang manusia.

Alhamdulillah, tahun ini tahun ke-6 saya bergelar Ibu. Pejam celik pejam celik, tak berasa dah 6 tahun meninggalkan memegang title 'Ibu'. 6 tahun bergelar Ibu, anak-anak pun dah nak masuk 4. Oops! Hehehe. Ya, masuk 4. Insya Allah kami sedang menanti kelahiran cahaya mata ke-4 pada hujung bulan 8 ini. Semoga dipermudahkan. Amin. Hehehe. Nantilah saya cerita k. Nak cerita pasal hari Ibu dulu.

Sejak Iman Madihah bersekolah, setiap tahun ada saja hadiah hari Ibu yang dia buat di sekolah. Tahun ni, awal lagi dah dapat. Diorang buat apam kat sekolah. Agak lain sikit tahun ni. Selalunya buat kraf jer.

Hadiah hari Ibu tahun 2015 dari Iman Madihah
Seperti biasa, Iman kalau ada sesuatu di sekolah mesti excited bercerita itu-ini. Pasal hadiah ni pun dia kata nanti ada surprise untuk Ibu sempena hari Ibu. Dikorek-korek ditanya, dia taknak jugak bagitau. Pandai dia simpan rahsia. Hehehe.

Tak ketinggalan abang dan adek di taska pun ada hadiah jugak untuk Ibu. Hehehe. Tapi for sure bukan diorang yang buat, mestilah teacher taska yang buat.

Puding dari Adek.
Mana yang abang punya? Sampai jer kat umah, dia dah makan dulu. Hehehe. Tinggal kad jer. Hehehehe. Lupa plak nak ambik gambar kad Abang.

Masa tahun 2014, Iman bagi bunga. Thanks kat FB, gambar 2014 copy dari FB jer. Carik punya carik gambar 2013 takde plak up di FB. Dan lebih malang lagi tak ingat pun apa yang Iman buat masa dia Level 1 (4 tahun). Takpelah. Tu lah jugak kebaikan FB kan? Selagi kita rajin nak sharing gambar, senang jer nak korek kenangan lama-lama.

Masa Level 2 (6 tahun)

Apapun, selamat hari Ibu sekali lagi kepada yang ada singgah di sini. Jasa mu Ibu tak terhingga. Untuk mak kamek pun sama juak. Kamek orang sayang kitak, Mak!



Catat Ulasan