Malaysia Berkabung #mh17

Hari ni seluruh Malaysia menghormati ketibaan jenazah mangsa MH17 yang dipercayai ditembak di Ukraine pada 17 Julai yang lalu dengan bertafakur selama seminit setibanya kapal terbang yang membawa jenaza touch down di KLIA. Sedih. Mereka tidak berdosa tetapi perancangan Allah itu pasti ada hikmahnya. Mereka tetap dipanggil ke alam yang abadi di sana kerana Dia menyayangi mereka. Al- Fatihah buat semua mereka yang beragama Islam. Walaupun tidak mengenali mereka, tetapi perasaan sedih dan hiba tu tetap ada.

Al-kisahnya hari ni kami di ofis ada meeting pengurusan. Masa meeting kami take 5 sebentar untuk memberi penghormatan terakhir kepada jenazah mangsa. Sebaknya.


Beramai-ramai menonton TONTON untuk live telecast dari Kompleks Bunga Raya. Alhamdulillah. Insiden macam ni hikmahnya kita semua bersatu-padu, ye tak? Lepas tu kami sambung balik la meeting. Walaupun sedih dan hiba, hidup tetap perlu diteruskan.

Semoga keluarga dan waris mangsa tabah dan redha dengan ketentuan ini. Sangat sedih melihat gambar adik Abderrahman, satu-satunya anak kepada co pilot Ahmad Hakimi. Comel sangat. Apalah yang budak sekecik tu tau. Agaknya macam manalah mak dia nak explain kat dia bila dia dah mengerti makna kematian tu nanti.

Kiri: Abderrahman dan ayahnya, Kimi... happy jer diorang
Kanan: Abderrahman seakan mengerti kesedihan rakan sejawat ayahnya yang didukung semasa solat jenazah

 
Anak tunggal salah seorang pramugari MAS yang menangis di sebelah keranda ibunya. Hancur rasanya hati ini melihat kesedihan anak-anak ini.


Ya Allah.. peliharalah anak-anak yatim ini ya Allah. Tempatkanlah ibu bapa mereka di kalangan mereka yang beriman di sisiMU.

Al-Fatihah




Post a Comment

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

Previous Post Next Post

Contact Form