Khamis, April 14

Lari dari wad?

Kecoh
Setibanya di umah nenek, SGH call Ayah Iman
Tak patut, tak patut
Saya bukannya lari dari wad
Saya keluar dengan kebenaran

Tadi dalam pukul 9.00 macam tu, specialist O & G buat rondaan di wad
Mula-mula dia 'interviu' saya macam biasa, macam MO lain jugak
Soalan wajib:
  • Perut sakit ke tak? 
  • Masih bleeding ke tak? 
  • Banyak mana?
  • Ada rasa pitam-pitam tak?
  • Pening-pening?
  • Mual-mual?
  • Sakit belakang?
Lepas tu, cek mata, tengok tapak tangan, tekan-tekan abdomen
"Kalau u stabil, u can go home, rumah u area mana?"
Wah, hati sudah bunga-bunga
Memang saya stabil pun, alhamdulillah
"U go home first lah, then u come again, ambik darah"
"We need to compare 2 sample of yours then on Monday u come again, at EPAU"
Dalam hati sudah ada taman bunga dah
"Ok doc, I understand, before 7 pm I come again, if ada sakit perut, I come again"
Yeay!


So sekarang saya ada kat umah nenek, sebab siang-siang memang Iman hantar kat sini
Nanti petang nak ke Gynae Ward lagi untuk ambik darah
Full diagnosis will be reveal on Monday



Ibu Iman: Rasanya nang belom ada gik lah 'adik Iman' 



Catat Ulasan