Rabu, April 13

Day 1 - Gynae Ward

Hmm...
Memang dah bukan mungkin
Pasti
Iman belom ada rezeki jadi 'Kakak'

Start spotting hari Isnin
Dah risau dah
Ultra sound kat private je
Doc suruh pegi hospital terus
Call cousin (radiologist), dia suh jumpa dia petang
Ok...malam tu perut memang dah sakit dah

Selasa pergi kerja macam biasa
Bawak perut yang sakit, bawak hati yang risau
Setelkan kerja mana yang perlu
In case, admitted
Rupanya memang benar!

Sampai GH tepat seperti yang dijanjikan
Tapi cousin busy, sedang running case
Ayah Iman mintak tolong radiologist lain
2 orang radiologist baru dapat detect something
Something wrong
Rahim saya kosong!
So saya direfer ke EPAU

Alhamdulillah saya direfer kepada Dr Jenny
Doc yang operate saya dulu
Dia buat ultrasound, memang rahim saya kosong
Rupanya 'dia' di luar, dekat dengan tiub Fallopio
Ya Allah..

Pastu dia explain kepada saya apa sebenarnya yang boleh terjadi
So saya pun diarahkan untuk masuk wad untuk observation
Dan di sinilah saya mengupdate entri hari ini
Di Sarawak General Hospital ini


Catat Ulasan