Pages

Bukan senang nak memimpin

Cuba kita lihat fenomena politik hari ini
Macam-macam isu yang 'dimainkan'
Ada yang menyokong, ada yang membangkang. ada yang atas pagar
Yang menyokong dan membangkang ni bagus, ada pendirian sendiri
Bagi yang atas pagar tu?
Itulah duri dalam daging
Mereka boleh masuk kepada penyokong atau pembangkang
Dan mereka boleh menghasut dan memfitnah di kedua-dua pihak

Aku memang jengkel dengan golongan atas pagar ni
Bajet diri tu baik, berkecuali
Tapi, mereka itu lah sebenarnya batu api


Ibu Iman: politik pejabat yang... erggghhh... fed-up



Kakmim

Blogger since 2008. On off blogger since 2013. Blogging is my passion. Now and forever.

4 comments:

Mama_Nabihah said...

setuju! depan kita bukan main bait, pijak semut sik mati, tapi belakang...... habis sampey ke hal kelaurga k anok! sabar jak saya... huh!

Ibu Iman said...

biasalah manusia...

MaryaYusof said...

Betul tu...tapi lagi bahaya kalau kite pun tak dapat nak kenal pasti, siapa yg penyokong, siapa pembangkang & siapa yg atas pagar...I'm sick of Office Politic too...

Ibu Iman said...

yup.. fed-up... plastic semua