Khamis, Mac 31

Customer is always right

Al-kisahnya saya telah berdeal dengan seseorang semalam, untuk buat video korporat.
Dan dia bersetuju untuk berjumpa saya untuk berbincang dengan lebih lanjut.
Bukan saya request ye.
Saya setuju jer lah, makin mudah dan mempercepatkan urusan saya.
Nak dijadikan cerita, petang ni kami ada meeting pengurusan akedemik.
Saya terlupa semalam, sebab tu saya iya kan aje.
So saya sms lah seseorang tu, mintak maaf sebab tak dapat nak jumpa hari ni.
Kerana saya ada meeting yang diutamakan.
Tapi, yang peliknya, seseorang tu reply macam nak tak nak jer.
Macam nada marah pun ye jugak.
Dia bagitau minggu depan dia tak dapat datang.
Fine, kalau tak boleh, datang lain kali selepas minggu depan.
Set appointment lagi.
Lepas tu, dia cakap, 'k lah, saya takde kredit ni, takleh sms lg'
Eh, ape ke hal? Marah ke?
Bukan ke customer is always right?
Siapa yang customer?
Saya ke dia?
Kenapa dia macam hangin pulak?
Kena ikut masa dia ke ikut masa saya?
Saya pulak yang kompius sekarang.

Kalau dia tak boleh, saya boleh carik company lain.
Bukannya susah pun.

Saya masih tertanya-tanya sekarang kenapa seseorang tu macam tu.


Ibu Iman: salah kah aku ngensel appointment ya? aku ada komitmen lain yang agik penting bah


Catat Ulasan