Aku bukan orang sukan

Ingat entri saya yang ini?
Klik lah sitok jangan malu-malu pusak oi.

Oklah.
Nang aku ngakuk, aku nang bukan urang sukan.
Aku sik suka bersukan.
Aku sik main sukan.
Tiba-tiba jak tahun 2009 ya tek ex-BB aku nyuruh aku pegang sukan.
Jadi Pegawai Sukan!
Nak mampus, not my field & not my interest.
Apuu!

Kotan aku tek berani gilak bersora.
Dalam meeting pengurusan ya juak, pas ex-BB ya molah pengumuman.
Berani ati aku madah, "saya bukan orang sukan Encik, saya prefer pegang JPP daripada sukan"
Kedong tek aku disuruh pegang JPP juak, 2 sekali ditapuk ngan aku sekaligus.
Pasya nya madah "no objection.... bla bla blaaaa"
Aku sik ingat agik apa dikerepak urang tua ya.
Ngerepak juak lah nya, berani nulak kerja.
Tapi, aku berhak ku rasa, coz 2 job bah diberiknya, urang lain ada, then kenak aku?
Tugas utama aku ngajar gik?
Macam sik ada urang lain.

Last-last.
Baiklah. Saya terima, konon kata ku lam ati tek.
Ngereco.
Dah la masa ya baruk jak pregnant, nang ancor.

Tapi aku teruskan jua.
Kerja tetap kerja.
Cabaran tetap disahut walaupun aku sik bersukan.
Tapi aku tetap menguruskan hal-hal miak nak bersukan.

Dan terjebaklah aku dalam dunia lelaki.
Biasalah dah namanya sukan, nang urang laki suka gilak.
Masa meeting sukan, nang majoriti urang laki.
Rempuan adalah 3 orang masa mula-mula dolok.
Tedah.
Tapi yang 2 orang ya nang background sains sukan.
Aku?
Kecik ada jak rasa dirik.


Tapi kinek tok makin rami pegawai sukan wanita.
Sikdalah macam dolok agik.
Ada juaklah geng pakei berkongsi bilit.
Sik macam dolok.


Gambar masa meeting sukan baru-baru tok, dengan 2 pegawai sukan dari kolej lain.


Kinek tok rasa lejuk dah ngurus hal sukan.
Sukan tok banyak main ngan duit.
Booking ya, booking tok.
Beli ya, beli tok,
Belum gik bercarik miak nak pandei berekot, pandei berenang, pandei bersilat.
Nang ada urang nulong tapi dah nama kita ketua sikkan nak ngarah urang ajak.
Kita dirik pun mok turun padang juak.
Baruk ada kepuasan bekerja juak di sia.

Bila dikenang, bagus juak experience macam tok.
Siklah ngajar ajak, at least tauk juak hal kewangan bila selalu molah pembelian.
Pembelian aset, pembeliaan alat luak.
Sewaan.
Dah nama kerajaan semua ya ada palak duit nya dirik pun.
OS29, OS42, at least tauk juak sikit-sikit.

Tapi hakikatnya, mun nak ngurus, no problem.
Cuma malas juak ikit nektok.
Nangga urang lain rilek-rilek main FB, nangga shopping blog bila sikda kelas.
Tapi.. walaupun banyak kerja nak disetel, tetap juak entri tok abis ditaip.
Walaupun berapa kali sambung.
Hehe..

Mun kitak orang nangga I nang sik macam pegawai sukan koh.
Haha.
Lemah-lintuk, kurus kerin.

Percayalah.
Hahaha..


Post a Comment

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

Previous Post Next Post

Contact Form