Jiwa Kacau

Tajuk gempaq eh. Jiwa kacau. Kenak? Sapa yang ngaco? Hmmm...

Kitak orang ada fesbuk? - Ada? 

Ada blog? - Ada yang ada, ada yang sik da.

Tauk apa perbezaan fesbuk ngan blog? - Tauk? Sik tauk?  Malas nak ambik tauk.

Kitak orang pernah jiwa kacau? - Pernah? Sik pernah? Ngaco jiwang urang jak pernah?

Dolok kazen ku pernah ngepak aku, tegal aku salu tension-tension dengan environment di opis. Gine nya tauk? Dari status fesbuk. Yup. Nang aku salu update status fesbuk ku bila sik puas ati dengan jajahan Firaun di opis. Fedap aih. Sikda tempat melepas geram, fesbuk lah jadi mangsa. Ooo tedah fesbuk.

Kekadang aku takut juak nak jadi terlalu open dan laser di fesbuk. Sik tauk lah kenak tapi dalam blog aku rasa bebas. Yeah, aku merdeka di blog. Aku rasa best sebab urang sik tauk sapa Firaun ya, maybe certain urang tauk tapi rami yang sik tauk.

Sapa Firaun oh? Yahh. Malas ku nak madah. Dah namanya Firaun mestilah olah nya cam Firaun juak. Berangan nak jadi Tuhan. Adoh heh. Ada ati nya lok nak menentukan hidup urang. Nak menentukan bila kita patut beranak, bila kita nak confirm kerja, sampei bila nak dihold confirmation kita, bla bla bla lah. Semua nya yang mesti menentukan. Eh, layak kah nya?

Kinek tok, semua staf especially yang direct salu berurusan dengan si Firaun dah makin memberontak. Dalam fesbuk jak. Di luar masih belom ada kekuatan. Sampei ke ari tok, aku terbaca komen dari staf kolej lain, sidak perasan yang staf mek orang sedang tenat dan kritikal, semakin teruk kali luahan hati dan jiwa di fesbuk. Mungkin status macam merana, menderita. Adoh, nang kesian mek orang. Sik sanggup agik dah rasanya di sia. Kerja dah semakin merudum kerana nya. Nang sikda gik motivation, coma keji, caci dan maki-hamun. Kerja dah rasa macam makan gaji butak. Tunggu 25hb cucuk duit. Ya jak tujuan kerja. Sikda gik kepuasan. Sikda gik keseronokan. Ah! Kenak nya semakin menggila?


Jiwa kacau, di opis jak. Di rumah, bahagia. Kan bagus mun selama-lamanya cuti camtok tapi cuti pun mikir kerja juak. Mun sik mikir terimak lah maki-hamun dan sumpahan si Firaun kelak.

Sampei bila Firaun akan berkuasa? Esok? Lusak? Minggu depan? Bulan depan? Tahun depan? Tupei oh tupei. Bila gik kawu nak gugok?

Sapa yang berani ke depan nerengak ENOUGH depan Firaun kelak? Sapa? Kenak sik ada yang berani? Kenak aku sik berani? Kenak kita sik bersatu? Kenak kita sik bersatu menjatuhkannya? Kenak? Kenak? Kenak?

Sampei bila kita harus menahan semua rasa tok? 

Coba. Coba carik jalan supaya kita semua dapat keluar dari cengkaman Firaun. Kita? Sapa nak dengar luahan hati aku tok? Ergh.. Kita sepatutnya bersatu. Lemah nyawa ku nak madah last word ku ya tek.

Tauk apa perbezaan blog ngan fesbuk tek? Dalam fesbuk aku terpaksa kontrol word sikit. Dalam tok, sukati aku lah. Hahahaha... aku empun blog bah!



post signature

Post a Comment

♥ Cakap yang baik-baik, tulis yang baik-baik bukan sebab kita nak tunjuk baik. Terima kasih kerna komen yang baik-baik. ♥

Previous Post Next Post

Contact Form