Khamis, November 6

Nilai sebuah kepercayaan

Pukul 12 tengah hari.
Semua dah pakat pergi lunch.
Kat bawah tu jer, Aman Cafe.
Jarang kitorang makan ramai-ramai nih.
Kebetulan kan hari ni hari Khamis.
Petang memang takde kelas.
Pastu Bos Besar aka BB takde.
Merdeka!!!
Wakakaka.
Keluar tanduk, pasni nak ngular leh tak?
Kwang kwang kwang.
:pandaGeli_05:

Tau tak sebab apa kitorang pakat ramai-ramai nih?
Haa.. pasal kes Norman dan Abby tu la.
Sebok jer kan nak tau kisah dalam kelambu orang.
Nasib badan la bila dah jadi artis.
Memang orang nak tau pun cerita dalam kelambu nih.
Syiokkk!!
:puteh_1:

Sambil-sambil makan, sambil-sambil cerita.
Oleh sebab 3 orang daripada 6 orang tu dah kawen.
Timbul jugak la isu dalam kelambu nih.

Perlu ke kita percayakan pasangan kita 100%?

Sorang jawab, YA! Aku percaya.

Sorang lagi jawab, TAK! Aku tak percaya husband aku 100%.

Aku yang belum kawen ni jawab dalam hati jer. Hehehe.

YA! Aku percaya. Tapi cuba la kalo nak curang, siap!

Bagi aku, dalam sesuatu perhubungan tu, KEPERCAYAAN sangat penting.
Kalo kita tak percaya kan pasangan kita,
macam mana kita nak melayari bahtera bersama-sama?
Sebab destinasi hala tuju cuma ada 1.
Kalo kita tak percayakan orang yang mengemudi tu,
alamatnya bilanya kita nak sampai ke destinasi yang nak dituju tu.

Faham ke tak?
Tak faham?
Tapi aku faham.
Dan percaya.

Aku percaya dengan PERCAYA kita dapat menjaga hubungan kita.
Tetapi..
Yang sedihnya.
Ada pasangan yang tau pasangannya percayakan dia.
Makanya dia mengambil kesempatan di atas kepercayaan yang diberikan kepadanya.
Dan selalunya kaum perempuan seperti aku ni.
Bila sekali dah kepercayaannya dikhianati,
cukup la sekali.
Lepas tu kepercayaan terhadap pasangan akan semakin berkurang.
Maka, timbulnya SYAKWASANGKA.
Ini menyebabkan hubungan yang baik pada mulanya jadi goyah.

Aku juga belajar dari pengalaman.
Dulu kalo berkawan dengan lelaki, aku suka sangat wasangka.
Aku suka think negative kat kawan lelaki aku tu.
Aku susah sangat nak percaya diorang.
Dan kerana itu juga kami setakat berkawan jer.
Tak lebih dari tu.
Kalo lebih pun akan putus di tengah jalan.
Kerana sikap syakwasangka aku.

Syakwasangka penting jugak tapi percaya itu lebih penting.
Tetapi tak boleh TERLALU percaya.

Susah kan nak menjaga ikatan suci sebuah perkahwinan?
Percaya sangat tak boleh.
Tak percaya pun tak boleh.

Nak kawen, takut.
Tak kawen, kena kutuk.

Nak beranak, takut kena tinggal laki.
Tak beranak, laki bagi alasan nak kawen lagi.

:cinonet_05:

Catat Ulasan